Țara în care trenurile sunt transformate în spitale și centre de carantină ar putea inspira și CFR

de: Ciprian Ioana
06 04. 2020

Guvernele caută soluții pentru a gestiona pandemia de coronavirus. Și orice soluție găsită e exploatată la maximum. O țară și-a transformat trenurile în spitale pe roți, iar CFR ar putea învăța ceva din asta.

India are cea mai veche infrastructură feroviară de pe tot continentul a9877yta

][poitic. Pandemia de coronavirus a ajuns, însă, și acolo, iar autoritățile au luat decizia de a veni cu măsuri privind izolarea și carantina din data de 25 martie. Tot la acea dată, transportul feroviar a fost suspendat la nivelul întregii țări.

Trenurile stau, așadar, nefolosite. Așa că autoritățile au decis să le tranforme în spitale de campanie. Mai ales că suspendarea traficului feroviar e valabilă până-n data de 14 aprilie.

India a transformat trenurile în spitale, o idee care ar putea inspira CFR

Trenurile din India au fost dezinfectate și apoi echipate cu aparatură medicală. Astfel, pacienții pot fi tratați acolo în condiții similare celor din spitale.  Trenurile-spital pot prelua cazurile ușoare și medii, în vreme ce pacienții în stare critică sunt direcționați către spitalele clasice.

Instituția feroviară din India are, la nivel național, 125 de spitale pe care le manageriază, așadar are expertiza de a implementa acest sistem în trenuri. Deocamdată, sistemul medical indian nu dă semne că ar fi depășit de situația, iar soluția cu trenurile transformate în spitale ar putea ușura și mai mult situația.

La 1 aprilie, India raporta aproape 4.300 de cazuri de infectare cu coronavirus și 117 decese. E un număr relativ mic la o țară cu o populație de 1,3 miliarde de oameni.

India nu e prima țară care se folosește de infrastructura feroviară pentru a face față coronavirusului. În Franța, țară cunoscută pentru trenurile de mare viteză, autoritățile au decis ca unul dintre trenurile de mare viteză să fie transformat în ambulanță. Acesta va fi folosit ca să transporte pacienți din est în vest, unde capacitatea de-a găzdui și trata pacienți e mai mare. Călătoria durează, în medie, cinci ore.

Fiecare vagon al trenului transformat în ambulanță poate găzdui câte patru pacienți. Există echipament medical necesar, inclusiv ventilatoare, și șase medici. Ce încearcă Franța să facă prin acest demers e să reducă din presiunea asupra sistemului medical din est, regiune lovită puternic de criza medicală.